“Jadi, percayalah bila saya kata, saya tahu dan faham. .”- Faye Kusairi

Beberapa hari yang lepas, pelakon Faye Kusairi ada berkongsi cerita di Instagramnya.

Menurutnya, dia amat memahami bila ada netizen yang mengalami masal4h kewangan seterusnya terpaksa bekerja lebih masa untuk menyara keluarga.

Namun, apa yang lebih meny3dihkan apabila mereka abaikan kesihatan dan penjagaan diri sendiri.

“Kita sentiasa nak ada bersama anak anak. Tapi dalam masa ini dan ekonomi kini, seperti saya & ramai lagi ibu bapa diluar sana terpaksa pergi bekerja dalam usaha mencari rezeki demi keluarga. Ada yg bekerja lebih waktu sebab nak mencari pendapatan sampingan. .
.
Sed1h bila kenangkan. Saya faham sangat perasaan tu. Tapi saya lagi s3dih bila ada yg bekerja sampai leka tentang penjagaan kesihatan dan badan sendiri. .
.
Dah beberapa kali saya ke event, berniaga di booth dan saya berkesempatan berjumpa dgn pelbagai jenis orang & masalah kesihatan (baik lelaki mahupun wanita). Ada yg saya tegur & tanya pasal masalah mereka tanpa mereka memberi tahu. Jadi, percayalah bila saya kata, saya tahu dan faham. .
.
Niat saya hanya untuk membantu. Because prevention is better than cure. Jangan pula bila dah sakit nanti, menangis dalam kekesalan. .
.
Sayangi diri anda demi keluarga. AmalkanΒ @aurakasihhq .”, tulisnya panjang lebar.

 

 

View this post on Instagram

 

Kita sentiasa nak ada bersama anak anak. Tapi dalam masa ini dan ekonomi kini, seperti saya & ramai lagi ibu bapa diluar sana terpaksa pergi bekerja dalam usaha mencari rezeki demi keluarga. Ada yg bekerja lebih waktu sebab nak mencari pendapatan sampingan. . . Sedih bila kenangkan. Saya faham sangat perasaan tu. Tapi saya lagi sedih bila ada yg bekerja sampai leka tentang penjagaan kesihatan dan badan sendiri. . . Dah beberapa kali saya ke event, berniaga di booth dan saya berkesempatan berjumpa dgn pelbagai jenis orang & masalah kesihatan (baik lelaki mahupun wanita). Ada yg saya tegur & tanya pasal masalah mereka tanpa mereka memberi tahu. Jadi, percayalah bila saya kata, saya tahu dan faham. . . Niat saya hanya untuk membantu. Because prevention is better than cure. Jangan pula bila dah sakit nanti, menangis dalam kekesalan. . . Sayangi diri anda demi keluarga. Amalkan @aurakasihhq . . . @fayekusairi_empire . . #fayekusairi #aurakasihjamuwarisan #FayeKusairiEmpire #jamumoden #sayajualjamu #love #malaysia #indonesia #brunei #singapore #sarawak #sabah

A post shared by π—™π—”π—¬π—˜ π—žπ—¨π—¦π—”π—œπ—₯π—œ π—’π—™π—™π—œπ—–π—œπ—”π—Ÿ (@fayekusairi) on

 

 

Sumber: Instagram Faye Kusairi

.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*