Elfira Loy kongsi proses aturcara tahnik anaknya, “El memang tak familiar langsung dengan majlis sebegini sebab..”

Beberapa hari yang lalu, Elfira Loy telah mengadakan majlis tahnik dan aqiqah buat cahaya mata pertamanya, Muhammad Rayyan Khalaf dalam sebuah majlis yang serba meriah.

Menerusi laman Instagram Elfira, dia turut berkongsi beberapa momen sepanjang majlis dan turut berkongsi pengalaman mentahnikkan anaknya buat pertama kali.

” Cakap pasal aturcara majlis pulak. El memang tak familiar langsung dengan majlis sebigini sebab jarang pegi and el pulak anak pertama yang kahwin.
so el banyak google & tengok video.
susah betul nak faham sebab banyak cut cut. ”

“So el pun tanya ustaz apa yang boleh buat . Jadi on that day the flow ,
Ustaz Dato’ Shamsul memulakan dengan bacaan yassin , tahlil ringkas , doa , tahnik serta cukur jambul & alunan selawat & qasidah dari kumpulan Marhaban Alam Damai . ”

“Barang yang diperlukan untuk tahnik & cukur jambul adalah kurma , kismis , air zamzam & gunting . ( terima kasih mama decokan tempat bekas keperluan tu ) . Bahan bahan tadi di campurkan di dalam satu bekas dan ditahnikkan di atas lelangit baby.”

“Air tahnik tu diminum oleh ibu & bapa . tapi lupa nak tanya tujuannya apa.
Tapi Alhamdulillah, sepanjang majlis ini rayyan tenang je.”, kongsinya.

 

 

View this post on Instagram

 

Cakap pasal aturcara majlis pulak. El memang tak familiar langsung dengan majlis sebigini sebab jarang pegi and el pulak anak pertama yang kahwin. so el banyak google & tengok video. susah betul nak faham sebab banyak cut cut. So el pun tanya ustaz apa yang boleh buat . Jadi on that day the flow , Ustaz Dato’ Shamsul memulakan dengan bacaan yassin , tahlil ringkas , doa , tahnik serta cukur jambul & alunan selawat & qasidah dari kumpulan Marhaban Alam Damai . Barang yang diperlukan untuk tahnik & cukur jambul adalah kurma , kismis , air zamzam & gunting . ( terima kasih mama decokan tempat bekas keperluan tu ) . Bahan bahan tadi di campurkan di dalam satu bekas dan ditahnikkan di atas lelangit baby. Air tahnik tu diminum oleh ibu & bapa . tapi lupa nak tanya tujuannya apa. Tapi Alhamdulillah, sepanjang majlis ini rayyan tenang je.

A post shared by 25 | 🇲🇾 | (@elfiraloy) on

Disamping itu, Elfira turut meluahkan rasa sayangnya tidak terhingga kepada anaknya yang mana menurutnya hanya ibu-ibu sahaja dapat rasai.

“I love my my family , my husband , my cats , my bestfriends unconditionally but my love towards my son is something that no words can describe. Its really special that only mothers would feel it.”

“Thank you Allah for giving me such a nice feeling in dunia that i wanna do better for akhirat.
Semoga yang baik-baik sahaja mendekati anakku , semoga Alla sentiasa memberkatimu.”. tulisnya penuh perasaan.

 

Sumber: Instagram Elfira Loy

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*