[VIDEO] Isa Khan kongsi video melamar Risteena di Instagram

Setelah lama berteka-teki mengenai hubungan mereka, akhirnya semua sedah terjawab apabila pelakon Isa Khan dan Risteena mengesahkan sudah bertunang pada 23 November yang lalu di Bali.

Perkara itu telah diumumkan oleh Isa sendiri ketika majlis makan malam romatik Ris x Isa yang diadakan di Bora Ombak, Putrajaya.

Malah, pelakon itu juga turut berkongsi beberapa buah video kisah percintaan mereka di Instagram.

“Aku punya sebuah cerita tentang aku dan kegelapan, sebelum aku bertemu dengan diri kamu. Aku cuman manusia biasa yang ga punya apa”, aku terlupakan dan terbuang. Setiap hari aku selalu berbicara di depan kaca, apa suatu hari nanti akan ada yang dateng meraih tangan aku dan membawa aku keluar dari ruang gelap ini. .

Namun aku tahu itu hanya sebuah harapan yang tidak akan pernah menjadi nyata, karena aku sempat lupa bahwa aku punya Allah SWT yang mempunyai kuasa lebih besar dari aku. Yang selalu memberikan semua yang hambanya butuhkan dan yang selalu menjawab segala pertanyaan hambanya.

Akhirnya pada saat ini, kamu tlah dateng. Kamu tlah meraih tangan aku dan membawa aku kepada cahaya serta memperlihatkan aku keindahan ciptaanNYA. Dan kamu tlah membuat aku mengerti apa arti bahagia yang sebenar.

Lalu aku bertanya pada diri aku, kenapa baru sekarang kamu dateng ke dalam hidup aku. Dan aku tersadar, Allah SWT mempersiapkan kamu untuk aku karena hanya DIA tahu apa yang terbaik untuk aku, iaitu kamu. Cinta hati aku, selamanya. .

Dan cerita cinta aku bermula…”, tulisnya.

 

 

View this post on Instagram

 

Aku punya sebuah cerita tentang aku dan kegelapan, sebelum aku bertemu dengan diri kamu. Aku cuman manusia biasa yang ga punya apa”, aku terlupakan dan terbuang. Setiap hari aku selalu berbicara di depan kaca, apa suatu hari nanti akan ada yang dateng meraih tangan aku dan membawa aku keluar dari ruang gelap ini. . Namun aku tahu itu hanya sebuah harapan yang tidak akan pernah menjadi nyata, karena aku sempat lupa bahwa aku punya Allah SWT yang mempunyai kuasa lebih besar dari aku. Yang selalu memberikan semua yang hambanya butuhkan dan yang selalu menjawab segala pertanyaan hambanya. Akhirnya pada saat ini, kamu tlah dateng. Kamu tlah meraih tangan aku dan membawa aku kepada cahaya serta memperlihatkan aku keindahan ciptaanNYA. Dan kamu tlah membuat aku mengerti apa arti bahagia yang sebenar. Lalu aku bertanya pada diri aku, kenapa baru sekarang kamu dateng ke dalam hidup aku. Dan aku tersadar, Allah SWT mempersiapkan kamu untuk aku karena hanya DIA tahu apa yang terbaik untuk aku, iaitu kamu. Cinta hati aku, selamanya. . Dan cerita cinta aku bermula…

A post shared by ᴄᴏɴᴛʀᴀ ᴇʟ ᴍᴜɴᴅᴏ ™ (@theisakhan) on

“C I N T A 💍

Assalamualaikum. .

Pada tanggal 23 November 2019, saya Isa Khan telah melamar dia, Nur Risteena Munim Binti Zainul Ilyas di Pulau Bali dan telah mendapat restu sepenuhnya dari ibu dan bapanya. Alhamdulillah, walaupun terlalu banyak dugaan dan cabaran, dengan berbekalkan perasaan cinta dan sayang yang sangat dalam, kami telah berjaya menjalani fasa pertunangan ini dengan baik.

Saya sangat bersyukur dan berterima kasih terutamanya kepada keluarga saya dan keluarga bakal mertua saya dan tidak lupa juga kepada para sahabat yang tidak pernah lelah untuk terus ada bersama dengan kami dan telah banyak membantu untuk melancarkan segala perancangan ini. Dan akhir sekali, terima kasih Ya Allah Ya Tuhanku.. Kerana telah memberi aku kesempatan untuk bergelar tunang kepada si dia yang sangat aku cintai. Janji aku, tidak akan aku dustakan hati dia selagi nyawa aku masih di kandung oleh badan. Akan aku jaga dia selagi nafas aku tidak terhenti, insyaAllah. Mohon doa dari kalian agar ikatan pertunangan ini akan terus di jaga olehNYA hingga ke hari persandingan nanti. Amin Ya Rabb.

Bismillah 💍”, tulisnya di ruang entri yang lain.

 

 

View this post on Instagram

 

Assalamualaikum. . Pada tanggal 23 November 2019, saya Isa Khan telah melamar dia, Nur Risteena Munim Binti Zainul Ilyas di Pulau Bali dan telah mendapat restu sepenuhnya dari ibu dan bapanya. Alhamdulillah, walaupun terlalu banyak dugaan dan cabaran, dengan berbekalkan perasaan cinta dan sayang yang sangat dalam, kami telah berjaya menjalani fasa pertunangan ini dengan baik. Saya sangat bersyukur dan berterima kasih terutamanya kepada keluarga saya dan keluarga bakal mertua saya dan tidak lupa juga kepada para sahabat yang tidak pernah lelah untuk terus ada bersama dengan kami dan telah banyak membantu untuk melancarkan segala perancangan ini. Dan akhir sekali, terima kasih Ya Allah Ya Tuhanku.. Kerana telah memberi aku kesempatan untuk bergelar tunang kepada si dia yang sangat aku cintai. Janji aku, tidak akan aku dustakan hati dia selagi nyawa aku masih di kandung oleh badan. Akan aku jaga dia selagi nafas aku tidak terhenti, insyaAllah. Mohon doa dari kalian agar ikatan pertunangan ini akan terus di jaga olehNYA hingga ke hari persandingan nanti. Amin Ya Rabb. Bismillah 💍

A post shared by ᴄᴏɴᴛʀᴀ ᴇʟ ᴍᴜɴᴅᴏ ™ (@theisakhan) on

Semoga hubungan yang mereka bina berkekalan sepanjang hayat. Amin..

Sumber: Instagram Isa Khan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*